Csütörtök, 2024-05-02, 6:44 PM

TUNDE HONLAPJA

Körkérdésünk
Értékeld honlapomat
Összes válasz: 19
Statisztika

Online összesen: 1
Vendégek: 1
Felhasználók: 0

GOOGLE +

          


 

                    GOOGLE +1

A plusz egy gomb jelentősége abban rejlik, hogy kifejezheted az adott;oldal felé vele az elismerésedet Ezzel segíted a böngészőket, barátokat hogy legjobb oldalakat találják meg a témakörben +1 gomb használatától egy oldal nem kerül a keresési listák élére, viszont egy mások szemében értékelt oldal biztos hogy értékesebb a Google szemében is. Tehát a +1 Gomb csak 1 tényező a rangsorolásban amit figyelembe vesz a keresőóriás.

 

Miért jó ez a keresőnek?

 

Értékes humán visszajelzést kap a találati listájáról és legközelebb az értékelt oldalakból, már biztosabb listát tud mutatni.

 

 

Ad okot visszaélésre a +1 Gomb?

 

Nem kevésre, de a Google-t nem kell félteni ezen a területen. Simán kiszűrik a csalókat!

 

 

Hol szerezheted be a Google +1 Gombot?

 

A +1 gombnak van egy generátor oldala. Azt látogasd meg és a készített kódot helyezed el az oldaladon.

 

Szeretnél bővebben olvasni róla, milyen előnyökkel jár a +1 gomb használat??

 

 

 

 

Adj hozzá google fordítót a weboldaladhoz,

Google Fordító hozzáadása a webhelyéhez

 

Adja hozzá a Google webhelyfordítóját a weboldalaihoz, így kínálva azonnali hozzáférést az oldalak automatikus lefordításához. A webhelyfordítót könnyen és gyorsan beillesztheti az oldalba.

 

 Hogyan kerüljön a Google találati lista elejére?

  A legértékesebb látogatók abszolút ingyen.

 

 Ha tudja, hogyan juthat a Google találati lista elejére, akkor rengeteg, nagyon értékes látogatóhoz juthat folyamatosan, egyetlen fillér kifizetése nélkül.

 

Milyen honlapokat szeret a Google?

 

 Mint minden jó honlaptulajdonos, a Google is szeretne az ügyfeleinek értékes szolgáltatást nyújtani.

 

 Ezért fontosnak tartja, hogy aki keres, az a találati lista elején az adott témában a leghasznosabb oldalakat találja.

 

 Tehát nem azt, amelyik a legjobban van keresőre optimalizálva, hanem azt, amelyiken valóban az adott témával kapcsolatos hasznos tartalom található.

 

 Ezért olyan módszert dolgozott ki a találatok rendezésére, amely értékeli a weboldalakat és úgy rendezi sorba, hogy a leghasznosabb kerül az első helyre és utána csökkenő érték szerint jön a többi.

 

De hogyan tudja megállapítani a Google, hogy melyik honlap hasznos és melyik nem?

 

 Az interneten található honlapok rengeteg linket tartalmaznak. A legtöbb link a honlapon belül mutat más oldalakra. Ezek a belső linkek (pl. menüpontok). És vannak olyan linkek, amelyek más honlapokra mutatnak. Ezeket hívjuk külső linkeknek.

 

 A Google azt figyeli, hogy egy honlapra hány link mutat más honlapokról. Minél több link mutat rá, annál népszerűbb lehet az oldal és így annál valószínűbb, hogy hasznos tartalom található rajta.

 

 Minden oldal kap egy értéket, attól függően, hogy a Google mennyire találta értékesnek. Ez az úgynevezett PageRank érték. Ez egy 0 és 10 közé eső érték.

 

 Magyarországon a legmagasabb PageRank érték a nyolcas (sztaki.hu, google.hu). Az igazán hatalmas látogatottságú külföldi weboldalak rendelkeznek ennél nagyobb PageRank értékkel.

 

 Ez tehát a legfőbb rendezési szempont. De mivel általában nem konkrét oldalakat keresnek az emberek, hanem szavakat, kifejezéseket; ezért kell, hogy legyen más rendezési elv is.

 

 Hiába nagyobb a PageRank értéke egy honlapnak, amely vitaminokkal foglalkozik, akkor sem kerülhet például az "autóalkatrész" kifejezés keresésekor egy autóalkatrészeket forgalmazó honlap elé.

 

 

 

Hogyan készítse el a honlapját, hogy jó helyre kerüljön a Google találatok listáján?

 

 Mindenekelőtt mérlegelnünk kell azt, hogy melyek azok a szavak, amelyekre a lehetséges vevőink rákeresnek.

 

 Ha autóalkatrészeket árulunk, akkor lehet az autóalkatrész vagy "opel alkatrész" vagy "autóalkatrész szaküzlet". Ha pedig helyi viszonylatban gondolkozunk, akkor például "autóalkatrész szaküzlet miskolc".

 

 Vigyázzunk azokkal a kulcsszavakkal, amelyekre nem valószínű, hogy sokan keresnek rá.

 

 Jó példa az shp.hu honlapkészítő példája:

 

 A "honlapkészítő" és a "honlapkészítés" szóra is a találati lista elején van a honlapunk. Én örültem, hogy a "honlapkészítő" szóra elöl vagyunk, de tényként kell elfogadnom, hogy szinte senki nem keres honlapkészítőt. A legtöbb érdeklődő a "honlapkészítés" szó keresésével talál meg minket.

 

 Gondolkozzon a lehetséges vevői fejével: vajon mit írhatnak be, amikor az Ön termékét, szolgáltatását keresik?

 

 Ezeket a szavakat össze kell írni és a honlap szövegét úgy kell kialakítani, hogy a leggyakrabban keresett kifejezések szerepeljenek az oldal kulcsfontosságú helyein.

 

Megjegyzés: ez lehet, hogy kicsit túl "technikai" lesz, de mindegyik résznél talál egy segítséget, ami elmagyarázza azt is, hogy az shp.hu honlapszerkesztővel hogyan tudja ezeket a honlapján is megcsinálni.

 

 Tehát, ahová el kell helyezni a kulcsszavakat:

 

Az oldal szövegében.

 

 Legyen benne a szövegben normál betűvel, vastag betűkkel, dőlt betűkkel, aláhúzott betűkkel.

 

 Ezeknek a kialakításához video segítséget talál az shp.hu honlapszerkesztőben.

 Így csinálja az shp.hu honlapszerkesztőben:

 Kattintson az oldalak menüpontra.

  Kattintson az adott oldal sorában az "adatok" linkre.

 A "Böngésző fejléc felirat"-hoz írhatja be az oldal címét.

 

 

 A főcímekben ( h1-től h7-ig )

 Az oldal HTML kódjában így néznek ki: <h1>Ez a főcím</h1>

 Ezek közül a h1 a legjelentősebb.

 Így csinálja az shp.hu honlapszerkesztőben:

 

 Az oldal szövegének szerkesztésekor a szöveg HTML kódjába egyszerűen írja be úgy, ahogy a példában látja:

 

 <h1>Ez a főcím</h1>

 

 A szöveget írja át úgy, hogy a kulcsszó benne legyen.

 

 Ha elemekből felépíthető oldalt használ, akkor könnyebb dolga van, mert ott eleve a HTML kódot szerkeszti.

 

 Ha az "egyszerű szerkesztőt" használja, akkor az ikonok között kattintson a HTML ikonra és úgy tudja közvetlenül a kódot szerkeszteni.

 

 

 

 

A képaláírásokban ( alt tag )

 

 Ez akkor jelenik meg a látogatónak, ha az egér nyilát a kép fölé viszi vagy ha a böngészője valamiért nem tudja megjeleníteni a képet (pl. mert letiltotta, hogy gyorsabban jelenjenek meg a honlapok).

 

Így csinálja az shp.hu honlapszerkesztőben:

 

 Ha elemekből felépíthető oldalt használ, akkor a kép feltöltése után az elem szerkesztőben meg tudja adni a képaláírást.

 

 Ha az "egyszerű szerkesztőt" használja, akkor a kép beszúrás ikonra kattintva (kis fa a középső sorban) tudja megadni a kép URL címét és az "Image description" sorában adhatja meg a képaláírást.

 

 

 

 

Az oldal URL címében.

 

 

 Ha minden lehetőséget ki akar használni, akkor a "legkulcsabb" kulcsszót ide is beírhatja.

 

Így csinálja az shp.hu honlapszerkesztőben:

 

 Kattintson az oldalak menüpontra.

 

 Kattintson az adott oldal sorában az "adatok" linkre.

 

 A "Oldal URL"-hez írjon egy olyan URL-t, amely tartalmazza a kulcsszót.

 

 

 

 

Tippek, amelyekkel villámgyorsan megjelenhet honlapja a keresőkben.

 

 A Google úgy gyűjti össze a honlapok szövegét, hogy egy úgynevezett kereső-robot "járja az internetet" és ha talál egy linket, akkor átmegy arra a honlapra, ahová a link mutat.

 

 Ha tehát azt szeretné, hogy a Google hamar megtalála a honlapját, akkor sok helyen el kell helyeznie a honlapjára mutató linket.

 

 Helyezze el ingyenes apróhirdető oldalakon, linkgyűjteményekben, cégkatalógusokban. Cseréljen linket más honlapok tulajdonosaival.

 

 Hogy ezt hogyan tudja megtenni, arről az előző fejezetben már írtam, ezért itt nem írnám le újból.

 

Mennyi idő alatt lehet jó eredményeket elérni a keresőmarketinggel?

 

 Ha az előző részben leírtak szerint jár el és a Google hamar megtalálja a honlapját, akkor gyorsabb, de még így is több hétig tarthat mire jó helyre kerül a találati listán.

 

 Ha pedig a kulcsszó olyan, amire sokan "vadásznak", tehát sok a konurencia, akkor több hónapig is eltarthat.

 

 Nekem több, mint egy évig tartott, mire az shp.hu honlapot a "honlapkészítés" szóra felküzdöttem az elsők közé.

 

 A keresőoptimalizálás tehát nem egy "most azonnal eredményeket akarok" játék. Ehhez türelem kell.

 

 Viszont, ha előre kerülünk a találati listán egy jó szóval vagy kifejezéssel, akkor jönnek a látogatók folyamatosan és ingyen.

 

Ahol még sokat tanulhat a kereső-optimalizálásrlól:

 

keresomarketing.fpn.hu

 

 Ezen a honlapon rengeteg információt talál ingyen, valamint egy rendkívül hasznos függeléket.

Egy kis plusz segítség a nagyon kezdőknek:

 

 Rájöttem, hogy akik nem tudnak egyről a kettőre lépni az internetes üzletben azoknál az a legfőbb probléma, hogy az alapvető fogalmakkal nincsenek teljesen tisztában.

 

 Ennek kiküszöbölésére készítettem egy szótárat, ahol "gyereknyelven", szájbarágósan elmagyarázom, hogy mi mit jelent.

 

 A szótárat itt találja: http://www.shp.hu/alapok